Run

Run

lauantai 3. syyskuuta 2016

Kesän puolimaratonit

Heinä- elokuussa juoksin kaksi puolimaratonia.   Ensimmäinen heinäkuun lopussa Hämeenlinnassa ja toinen kuukausi siitä Askolassa.  Tänä vuonna olen juossut neljä puolimaratonia, joista nopein keväällä Jyväskylässä 1:26:47.   Puolikkaat ovat hyvää vauhtikestävyystreeniä maratonharjoittelun ohessa.

Heinäkuun puolimaraton Hämeenlinnassa meni kehnosti.  Hämeenlinnan kaupunkimaratonilla on aina lämmin sää ja se ei sovi minulle.  Olen viileiden säiden puolikkaan juoksija!  Aika oli kehno 1:32.  Aloitin liian kovaa ja loppua kohden askel hyytyi.  Hämeenlinnan reitti oli tänä vuonna kaunis, mutta hitaampi kuin edellisvuosina.

Elokuun lopussa juoksin Askola in Action -hyvinvointitapahtumassa puolimaratonin.   Puolimaraton oli tänä vuonna ohjelmassa Askolan kunnan 120-vuotis merkkipäivän kunniaksi.   Askolassakin juoksin ajan 1:32 ja olin toinen.  Palkinnoksi sain komean pokaalin.  Reitti oli mäkinen ja vaativa.  Aikaan olen tyytyväinen, vaikka Askolassakin alku oli liian kova.  Ehkä seuraavalla puolimaratonilla maltan alussa.
Juomapisteitä oli reitin varrella vain kaksi, mikä on puolimaratonilla liian vähän.

Seuraava kisa on Riihimäen Asemajuoksu.  Se olisi tarkoitus vetää maksimialueella, kun matka on noin kymppi. Asemajuoksussa aina hyvä tunnelma ja siihen on matala kynnys osallistua, kun se on "lähijuoksu".  Kisapaikalle pääsee kävellen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti