Run

Run

maanantai 2. maaliskuuta 2015

Alitus ja tähtäimessä E24

Elämässä on hyvä olla terveellisiä tavoitteita.  Erilaisilla ihmisillä on erilaisia tavoitteita. Tavoitteet joissa koetellaan eri rajoja, henkisiä ja fyysiä koukuttavat minua. Tämän hetkinen tavoitteeni on alittaa maratonilla alle kolme tuntia.  Tavoitteen eteen pitää tehdä töitä ja olla valmiina tekemään uhrauksia.  Tähän saakka juoksu on vähentänyt sosiaalista elämää, mutta se antaa myös paljon.

Olen tälle vuodelle suunnitellut ja maksanut kaksi maratonia, Tukholma toukokuussa ja Berliini syyskuussa. Tukholmassa olisi tarkoitus juosta mahdollisimman lähelle kolmea tuntia ja Berliinissä sitten alittaa tuo rajapyykki.  Tukholmassa juoksin ensimmäisen maratonini vuonna 2013 hieman yli neljään tuntiin.  Berliinissä alitus maistuisi erityisen hyvällä, kun syksyn juoksusta jäi niin karvas maku.
Tammikuun KRU:n specsit
Parhaimmassa tapauksessa syksyllä olisin alle kolmen tunnin maratoonari, jonka jälkeen ajattelin siirtyä seuraavalle tasolle eli ultrajuoksuun.  Minulla on takana kaksi kotirataultraa, joten jonkinlaista kevyttä ultrakokemusta löytyy.  Mahdollisesta kolmen tunnin alituksesta olen luvannut itselleni palkinnon osallistua Endurance 24h-kisaan, joka on yksi maailman suurimmista sisärataultrajuoksutapahtumista.  Jos maratonilla ei tule alitusta, niin 24 tunnin juoksukokemus on sopiva nautintoa-antava rangaistus.


En tiedä onko tapahtumassa mitään järkeä, mutta kaikkea pitää kokeilla.  Onkohan minulla kaikki muumit edes laaksossa? Toivottavasti vatsa kestää.  Vuosi aikaa treenata.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti